Más, amivel még modernizálni lehet és kézenfekvő már csak a kurzus kapcsán is az ikt eszközök.
![]() |
forrás: https://faculty.frostburg.edu/phil/forum/deadpoetsalt.jpg |
Az órákon tabletet használnak a diákok, a legtöbb feladatot, vagy jegyzetelést itt tudják végezni. Érdekes azonban, hogy pont matekból talán nem is olyan egyszerű gépen vagy tableten írni az egyenleteket, mint papíron.
A kompetencia alapú oktatás jól működne, valahogy így nézne ki egy geometria óra pl:
Kiadom a diákoknak a feladatot, amit a mai iskolában általában körzővel, vonalzóval meg kell szerkeszteniük. Náluk azonban tablet van, ezen a geogebra programot használva nem kell a körzővel ügyetlenkedniük azoknak, akiknek nem túl jó a kézügyessége. A finom, szép, pontos rajzok helyett itt sokkal inkább számít, hogy gondolkodjanak a megoldáson. Nem azt fogom értékelni, hogy azok a egyenesek, amiket tudunk, hogy egy ponton mennek át tényleg egy ponton mennek-e át az ábrán. Ezek helyett izgalmasabb problémákat veszünk elő, amin a problémamegoldást tanulhatják. Ezeket az általánosabb, életükben hasznosítható kompetenciákat fejlesztjük a matek órák során.
Csoportokban, vagy párban dolgoznak a feladatokon, így is van berendezve a tanterem, élénk beszélgetés tölti be a termet, ahogy próbálják megoldani a feladatokat.
Figyelek rájuk, meghallgatom az ötleteiket, igényeiket.
Sok órát más tanárokkal közösen tartunk.
![]() |
forrás: http://www.davidbordwell.net/blog/wp-content/uploads/My-Life-6.jpg |
Ez a kérdés egyébként nagyon foglalkoztat engem, hogy a szerkesztéseknek mennyire van helyük egy matematika órán? Mennyire olyan képesség ez, amire szüksége van a diákoknak? Sok egyetemre persze kell, de azt hiszem ott is inkább megszokásból csináltatják, mint azért, mert hasznos. Nem tudom milyen területen szerkesztenek még vajon kézzel? És lehet, hogy ebben nagyon nagyot tévedek, és sok olyan képességet fejleszt, ami hasznukra válik (ha ez a képesség a precizitás, akkor továbbra sem szeretem :)). Lehet, hogy sokan használják valamire, azt, hogy tudnak szerkeszteni...
(Egyébként erről hallottam egy beszélgetést specmatos tanároktól, de akkor még nem igazán érdekelt a kérdés. De valószínűleg ez is hozzájárult ahhoz, hogy ez felmerült bennem.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése