Érdekel minden pedagógiai módszer, amit az egyetemen tanulunk, fejben próbálgatom, hogyan férhet bele egy matek óra kereteibe, negyvenöt percebe. Szeretnék olyan tanár lenni, akinek egyformán fontosak a diákok külön-külön, az osztály/csoport/közösség építése és a tananyag. Ha matek órán túl hangsúlyos maga a matematika, szeretnék mellette csinálni valamit, amikor a másik irányba billenthetem az egyensúlyt. Osztályfőnöknek lenni, udvaron felügyelni, játszani, szakkört vezetni, korrepetálni, időt találni beszélgetni...
„A nevelő vegyen részt növendékei egész életében.” /Don Bosco/
![]() |
Forrás: http://www.virtual-history.com/movie/photo/b02/large/robin_williams.jpg |
Szeretném a matematikával a problémamegoldó képességet fejleszteni a diákokban, együtt nekik is érdekes problémák kitalálni, majd megoldani úgy, hogy átéljék a feladat megoldás élményét, mikor hirtelen megvan a kulcsötlet, gondolat, ahhoz, hogy közelebb jussanak a megoldáshoz.
„A nagy felfedezések nagy feladatokat oldanak meg, de nincs olyan feladat, amelynek megoldásához ne volna szükség valami kis felfedezésre.” /Pólya György/ (forrás)
Nemrég kaptam egy olyan szöveges értékelést, ami nagyon fellelkesített a téma iránt. Sok méltatással, és ajánlással, hogy merre menjek tovább, miben fejlődjek úgy, hogy meglepődtem, hogy ennyire ismer az értékelés írója. Ilyen értékelést szeretnék adni a diákjaimnak. Amivel tényleg tudnak valamit kezdeni, biztosak lehetnek abban, amit jól csinálnak és ötletet meríthetnek, hogy mire figyeljenek jobban.
![]() |
forrás: http://www.behir.hu/sites/default/files/field/image/847302_281.jpg |
Szeretném használni a modern eszközöket is az oktatásban, alig várom, hogy egy interaktív táblát kipróbálhassak, sokat gondolkozom azon, miként lehet az okostelefonokat a tanóra szolgálatába állítani, illetve most éppen egy olyan hittanóra vázlatán dolgozok, ahol a kiindulópont egy rövidfilm lesz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése