2017. március 6., hétfő

Google-alkalmazások

forrás: https://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/06/Google-Apps.jpg

Középiskolában nem emlékszem, hogy valaha használtuk volna a Google-alkalmazásokat tanulásra. Egyetemen viszont már többször előfordult, ezek a használatok általában a dokumentumokra és a táblázatokra korlátozódtak. Valószínűleg én is ezeket használnám leginkább, bár könnyen lehet, hogy ez nagyban annak köszönhető, hogy ezekre láttam példát.
Mindkettőnek a lényege, hogy egy olyan online felület, amit egyszerre többen tudnak szerkeszteni egy szöveges dokumentum, vagy egy táblázat formájában. Internettel bárhonnan, bármikor elérhető, szerkeszthető (a telefonos appja is egész jól működik).
Amire szerintem például jó, az a beadandók írása. Ebben az tetszik, hogy nem kell a diáknak sokszor átnéznie, hogy biztos, hogy már tökéletes, hanem folyamatosan írhatja és a tanár ezt nyomon követheti. Szerintem jó érzés a diáknak és a tanárnak is amikor nem kell kimondani, hogy most már eljutottam egy olyan szintre, hogy megmutatom a tanárnak, hanem sokkal jobban bele lehet látni a  folyamatba.Emellett párbeszédet is lehet könnyen folytatni, hiszen a tanár is beleírhat a készülő szövegbe, belejavíthat, korrektúrázhat. Ennek a veszélyét én abban látom, hogy komolyabb beadandók esetén fölöslegessé teheti látszólag az amúgy nagyon fontos személyes konzultációt.
Volt olyan feladatunk is, hogy a csoportnak egyszerre kellett utánanéznie valaminek az interneten és az érdekesnek gondolt információkat, hivatkozásokat töltöttük fel egy közös dokumentumba. Nekem ez annyira nem tetszett, mert valószínűleg a legtöbben ugyanarra indulunk el egy ilyen feladat kapcsán, így főleg az számít, ki milyen gyors. Ha valaki később talál rá ugyanarra, amit már más beírt, akkor úgy tűnhet, mintha ő kevesebbet dolgozna.
Amire szerintem még nagyon jó, az a szervezési munkák. Például mindenkinek tartania kell egy öt perces kiselőadást, és írjuk be egy táblázatba, hogy ki mikor tartja és milyen témából, minek kell előtte utánanézni.
Ezek ugyan főleg olyan feladatok, amik nem túl jellemzőek egy matekórára, de szerintem színesíti a tananyagot és órát, ha ki tudok találni ilyen feladatokat is, ahol beadandót kell írni, vagy épp kiselőadást tartani.
Ezeknek a veszélye mind lehet az, hogy ha az osztálylégkör nem jó, akkor akár tönkre is tehetik egymás munkáját nagyon könnyen. Ez ellen működhet, ha letöltik miután szerkesztik a dokumentumot, de a legjobb persze olyan osztályközösséget kialakítani, ahol ilyen nem történik :)
forrás: http://spanning.com/wp-content/themes/spanning/assets/google-docs-icons.jpg




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése