2017. március 17., péntek

Webquest

A webquest lényege, hogy egy probléma feldolgozása a diákok önálló/csoportos keresőmunkája által történik. A szükséges információkat a megoldáshoz az internetről kell megkeresniük.
Nekem ez nagyon tetszik azért, mert szerintem a matematikában a szöveges feladatoknál nagyon jót tesz, ha nem a könyvből vannak megadva az adatok, hanem valós adatokkal, helyzetekkel dolgozhatnak, amiket akár az interneten keresnek, akár kísérletként elvégzett adatokat használnak. Így sokkal személyesebbé válik maga a probléma, hiszen nem egy tankönyvíró által megadott problémát kell megoldaniuk, hanem a sajátjukat. Erről van egy klassz TED videó is:
forrás:https://www.ted.com/talks/dan_meyer_math_curriculum_makeover

Úgy gondolom, hogy még ennél nagyobb szabadságot is jó lett volna hagynom, mint ahogy én ezt első webquestemben csináltam, ami itt látható:

https://sites.google.com/site/hajozasadunan/

Ami nekem kevésbé tetszett, hogy szerintem pont ezért kicsit túl szájbarágós az egésznek a menete. A bevezetés címszónál meg kell adni magát a feladatot, legalábbis fel van vetve a probléma, viszont a feladat címszó alatt ki van bontva, hogy pontosan miket kell hozzá megkeresni. Én szívem szerint ezt kihagynám, mert szerintem pont ez egy nagyon izgalmas lépés benne, hogy a diákok kitalálják, hogy milyen adatokra van szükségük a feladat megoldásához, és ezt ne én adjam meg.
Én a Google webquest sablonját használtam a feladat elkészítéséhez, ami tetszett, kellően személyre lehetett szabni, külön tetszett az előre elkészített értékelő táblázat, amit persze szintén saját tartalommal kellett kitölteni.

forrás: https://educ6040fall10.wikispaces.com/file/view/webquest/168672831/360x215/webquest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése